آکادمی آصف در دو رسته مهارتی فنی و پولساز به صورت حرفه ای با مدرک بین المللی فعالیت می کند.

رسته فناوری اظلاعات و کسب و کار این دو رسته به صورت دو دپارتمان فناوری اطلاعات و دپارتمان کسب و کار ارایه می گردد.

از بین مهارتهای زیاد این دو شاخه فنی و حرفه ای آکادمی آصف به صورت تخصصی مهارتهای چارت زیر را ارایه می دهد.

“دپارتمان آموزش و مشاوره فناوری اطلاعات و
دپارتمان آموزش و مشاوره کسب و کار و کوچینگ” در دپارتمان آموزش و مشاوره فناوری اطلاعات آکادمی آصف چه می گذرد؟

مفاهیم پایه فناوری اطلاعات از تعریف کامپیوتر گرفته تا آموزش دوره مهارتهای هفت گانه بین المللی که شامل مفاهیم پایه و کار با سیستم عامل ویندوز و مهارتهای  کاربردی آفیس شامل نرم افزارهای پرکاربرد ورد اکسل پاورپوینت و اکسس.آموزش این مهارتهای هفت گانه بسیار مهم و ضروری می باشد و یادگیری آنها برای هر فردی با هر موقعیتی کاملا لازم و ضروری می باشد.

Front end چیست؟

فرانت اند یا Front End چیست؟مطمینا تا به حال چندین بار این عبارت را شنیدید و نسبت به آن کنجکاوی کردید حال می خواهیم ببینیم فرانت اند سایت چیست؟ به بخش قابل مشاهده‌ی یک وب سایت یا نرم افزار توسط کاربران می‌گویند. فرانت اند، کدهای غیر قابل فهم برای کاربران را در قالب ظاهری گرافیکی و بصری به آن‌ها نمایش می‌دهد تا بتوانند به راحتی از بخش‌های مختلف سایت استفاده کنند. در این بخش، فرم‌های ورودی اطلاعات، صداها، تصاویر، ویدئوها و به صورت کلی هر چیز دیگری که برای کاربر قابل درک باشد، قرار می‌گیرد.

فرانت اند به دو بخش اصلی طراحی و توسعه رابط کاربری تقسیم می‌شود. در بخش طراحی، طراحان با نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ، ادوبی ایکس دی، فیگما و… ظاهر سایت را طراحی می‌کنند. اما بخش توسعه‌ی رابط کاربری مربوط به پیاده سازی ظاهر سایت در قالب کدهای HTML ،CSS و جاوا اسکریپت است. بخش قابل مشاهده‌ سایت برای کاربران در سمت فرانت را سمت کاربر یا Client Side می‌نامند. بنابراین کدهای نوشته شده در سمت فرانت اند، در مرورگر کاربر پردازش و اجرا می‌شوند. یعنی کاربر به راحتی به این کدها دسترسی مستقیم دارد و می‌تواند آن‌ها را مشاهده کند. فرانت اند با بخش بک اند (Backend) در ارتباط مستقیم است و بر روی تجربه کاربران هنگام استفاده از محصول تاثیر بسیاری می‌گذارد

چارت آموزشی آکادمی آصف – آدرس وبسایت آکادمی آصف 

مثالی از فرانت در دنیای واقعی

برای اینکه مفهوم Front end را بهتر درک کنید، یک فیلم سینمایی را در نظر بگیرید. ظاهر سایت همانند یک فیلم سینمایی است که در حال تماشای آن هستید. بازیگران و صحنه‌های فیلمبرداری شده اجزایی هستند که Front end را تشکیل می‌دهند و بر اساس دستورات کارگردان در مکان موردنظر خود قرار می‌گیرند و به بازیگری می‌پردازند. دستورات کارگردان، همان کدهای HTML، CSS و جاوا اسکریپت می‌باشند که رابط کاربری را ایجاد می‌کنند.

البته برای اینکه این فیلم ساخته و اکران شود، عوامل پشت صحنه زیادی مانند تصویربردار، صدابردار، کارگردان و… داشته است که شما آن‌ها را در فیلم نخواهید دید. کدهایی که در پس زمینه سایت در حال اجرا شدن هستند، مانند عوامل پشت صحنه فیلم می‌باشند که مربوط به بک اند هستند.

 مدرسه برنامه نویسی آصف – آدرس وبسایت آکادمی آصف

علاوه بر مهارتهای پایه و کاربردی فناوری اطلاعات و ICDL  که کاملا به صورت حرفه ای و کاربردی آموزش داده می شود مهارتهای بسیار مهم و حرفه ای دیگری که منجر به درآمدزایی می شوند دوره های مختلف برنامه نویسی می باشد.

این دوره ها و مهارتها نیز به صورت کاملا کاربردی و از پایه در آکادمی آصف آموزش داده می شود.

با مراجعه به فروشگاه و خرید دوره های مهارتی برنامه نویسی در دو پکیج فرانت اند سایت و بک اند سایت می توانید مهارتهای برنامه نویسی خود را ارتقا دهید.

زبان‌های برنامه نویسی Front end کدامند؟

امروزه می‌توانید با زبان‌های برنامه نویسی زیادی در حوزه‌ی فرانت اند کدنویسی کنید، اما در آکادمی آصف با شرکت در دوره های کاربردی  سه زبان مهم و اصلی که برای هر برنامه نویس فرانت اند واجب هستند،می توانید در این حرفه پولساز ماهر شوید و در هر کجای دنیا شغل مناسب پیدا کنید.

این سه زبان HTML و CSS و جاوا اسکریپت می‌باشد.

با گذر زمان هر یک از این سه مورد در قالب زبان‌های جدیدی شامل نسخه‌های مختلف شدند. برای مثال تایپ اسکریپت به عنوان یک نسخه‌ی بهبود یافته از جاوا اسکریپت به وجود آمد و از آن هنگام کدنویسی با برخی فریمورک‌ها مانند انگولار استفاده می‌شود. با ورود به فروشگاه آکادمی آصف و مطالعه توضیحات این دوره ها با این مفاهیم بیشتر آشنا شوید.

مدرسه برنامه نویسی آصف – آدرس وبسایت آکادمی آصف

بک اند سایت”

تفاوت برنامه نویسی فرانت اند و بک اند چیست؟

اغلب سایت‌ها به یک برنامه نویس Backend نیاز دارند تا منطق سایت را به وسیله زبان‌های برنامه نویسی پیاده‌سازی کنند. بک اند یا Back-end به بخشی از یک وب سایت یا نرم افزار می‌گویند که برای کاربران قابل مشاهده نیست. به عبارتی دیگر هسته و مغز یک سایت است که وظیفه‌ی کنترل منطق آن را بر عهده دارد. کاربران به کدهای نوشته‌شده در بخش بک اند دسترسی ندارند و نمی‌‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند. بخش بک اند با سرور اصلی (که سایت روی آن قرار گرفته است) و پایگاه داده سروکار دارد.

هنگامی که کاربر روی یک دکمه کلیک می‌کند، در اصل روی یکی از المان‌های بخش فرانت اند کلیک کرده است. فرانت اند این کلیک را شناسایی کرده و براساس کدی که برنامه نویس فرانت اند نوشته است، درخواست خود را به بخش بک اند ارجاع می‌دهد. با استفاده از منطقی که برنامه نویس بک اند کد آن را پیاده سازی کرده است، آن درخواست اجرا می‌شود. در این بخش است که ممکن است اطلاعاتی از پایگاه داده گرفته شود یا پردازشی در کدهای بک اند انجام شود و نیازی به برقراری ارتباط با پایگاه داده نباشد. در نهایت جواب نهایی دوباره توسط بخش بک اند به فرانت اند فرستاده می‌شود و فرانت اند آن را به کاربر در قالب المان‌های گرافیکی مثل پیام متنی، تصویر و… نشان می‌دهد.با آموزشهای ما راحتی و آرامش
همراه با ارتقا کیفیت را به زندگی و کسب و کار
خودتان هدیه دهید.” در هر دو دپارتمان آکادمی آصف

دپارتمان فناوری اطلاعات و دپارتمان کوچینگ و کسب و کار

آکادمی آصف صفر تا صد پروسه آزمون که منجر به گواهینامه بین المللی می شود را انجام می دهد.

و فقط کافی است شما مهارت آموزان عزیز آموزشهای آکادمی آصف را دریافت نمایید و کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت نمایید و در آزمون طبق اطلاعات مندرج در کارت شرکت نمایید و گواهینامه بین المللی دا دریافت نمایید.

همین حالا برای بهرمندی از مشاوره و ثبت نام در دوره های آموزشی و ارتقا مهارت ما با ما تماس بگیرید.